Doelstellingen die werkelijkheid worden

Toen we begin dit jaar onze doelstelling voor 2025 opschreven, was dat €750.000 omzet in ons eerste jaar. Een stevig plan waar we met z’n tweeën vol voor wilden gaan. Inmiddels zijn we daar niet alleen overheen, maar stevenen we zelfs af op ruim één miljoen euro – en het jaar is nog niet eens om. Voor sommigen zijn we nog klein, voor anderen inmiddels een serieuze speler. Voor onszelf voelt het vooral als bewijs dat je met een eigen koers en aanpak heel ver kunt komen.

Geen nummers, maar mensen

Inmiddels meer dan 3000 bestellingen voltooid. Bizar om je te beseffen dat dit allemaal mensen zijn die ervoor hebben gekozen iets bij je te kopen. Het meerendeel is ook nog eens op onze nieuwsbrief geabonneerd.

Maar cijfers zijn maar één kant van het verhaal. Wat ons écht energie geeft, is de dagelijkse verbinding met onze klanten. Vroeger, toen we nog in een fysieke winkel stonden, was dat contact vanzelfsprekend. We vroegen ons eerlijk gezegd af of dat in e-commerce ook zou lukken. Het antwoord is inmiddels duidelijk: ja, en hoe! Via de chat appen we dagelijks met klanten alsof het vrienden zijn. We denken mee, we lachen samen, en soms worden we zelfs verrast door klanten die ons eigen concept aan ons terug uitleggen – dat is misschien wel het mooiste compliment dat we kunnen krijgen.

Natuurlijk, er zijn ook momenten dat het schuurt. Er zit wel eens iemand tussen die bij een dag vertraging meteen met dreigende taal klaarstaat. Maar gelukkig is dat de uitzondering. Veel vaker lukt het ons om te verrassen met snelle leveringen, persoonlijke adviezen en onze handgeschreven kaartjes bij elke bestelling. Want achter iedere doos die wij versturen, zit geen anoniem ordernummer, maar iemand die we oprecht blij willen maken.

Onze rebelse aanpak

Misschien is dát ons grootste succes: dat mensen voelen dat we anders zijn. Netter misschien dan we zelf soms denken, maar ook rebels genoeg om de audiowereld een beetje los te trekken uit de greep van de klassieke “audiofiel”. Want laten we eerlijk zijn: de hobby is te vaak verpest door een belerende toon – door te vertellen wat je wel of niet zou moeten luisteren, of welke kabel je moet nemen om “serieus” mee te doen. Wij geloven daar niet in. Ja, ik heb thuis ook een setje van €12.000 staan. Maar ik ben er heilig van overtuigd dat je net zo gelukkig kunt worden van een speaker van een paar honderd euro, zolang hij jou raakt.

En over die beleving gesproken: volgend jaar zetten we een volgende stap. Er liggen inmiddels vergaande plannen voor een fysieke plek – en zonder al te veel te verklappen kunnen we alvast zeggen dat dit écht iets bijzonders gaat worden.

Wat we allemaal doen

Achter de schermen zijn we een serieuze onderneming geworden waar data-analyses, prijsmonitoring en procesoptimalisatie dagelijkse kost zijn.

Maar minstens zo belangrijk: we maken content en bouwen community. Denk aan onze ON AIR mixtapes (30 minuten plezier door The Digital Dissident), onze humoristische en soms schurende YouTube-video’s, en de discussies die we volgen op Reddit en in de gaming community. We geven elke maand een serieuze set weg om mensen te inspireren hoe het ook kan, of ze er nu voor kiezen of niet. We werken samen met platenzaken om muziek samen te vieren, brengen binnenkort onze eerste magazine-oplage uit, en leveren zakelijke projecten op die variëren van multiroom-oplossingen tot complete thuisbioscopen.

Daarnaast schrijven we blogs en handleidingen om dingen duidelijker te maken, en bouwen we aan een steeds groter aanbod van audio demo’s – van speakers tot head-fi – zodat je ook thuis al een beeld kunt krijgen van hoe iets klinkt.

Klaar voor het hoogseizoen

Voor nu maken we ons op voor het hoogseizoen, onze eerste echte piekperiode sinds de start. Hoe dat gaat lopen? Geen idee. Maar wat we wel weten, is dat we niet bezig zijn met spreadsheets alleen. Het mooiste blijft dat iets wat je zelf bedenkt, ook echt resoneert – bij jullie, onze klanten, vrienden, community. En dat maakt dit avontuur alles waard.

Nog niet uitgelezen?

Recente artikelen

Bekijk alles

Een week leven met de Devialet Phantom Ultimate 108 & 98 dB; Is dit het laatste zetje dat ik nodig had om mijn stereo vaarwel te zeggen? - The New Sound
  • door Jay Bonhof

Een week leven met de Devialet Phantom Ultimate 108 & 98 dB; Is dit het laatste zetje dat ik nodig had om mijn stereo vaarwel te zeggen?

Een week leven met de Devialet Phantom Ultimate 108 & 98 dB Is dit het laatste zetje dat ik nodig had om mijn stereo vaarwel te zeggen? Iedereen die al wat jaren in de hifi-wereld rondloopt, heeft ‘m meegemaakt: die...

Lees meer

THE NEW SOUND WEEKVLOG #1 - Magazijn, Mulligans & Black Deals - The New Sound
  • door Jay Bonhof

THE NEW SOUND WEEKVLOG #1 - Magazijn, Mulligans & Black Deals

THE NEW SOUND WEEKVLOG #1 — Magazijn, Mulligans & Black Deals We hebben het maar gewoon gedaan. De camera aangezet, op “record” gedrukt en gedacht: laat dit maar een fantastisch plan zijn. Want ja — wij willen natuurlijk de nieuwe...

Lees meer

Een week leven met de Focal Bathys Mg; de mooiste overbodigheid in mijn collectie - The New Sound
  • door Jay Bonhof

Een week leven met de Focal Bathys Mg; de mooiste overbodigheid in mijn collectie

Een week leven met de Focal Bathys Mg – de mooiste overbodigheid in mijn collectie Hoofdtelefoons – je kan er nooit genoeg van hebben. En geloof me, dat zeg ik uit ervaring. Je koopt er één, denkt klaar te zijn,...

Lees meer

Top 5 Soundbars – Als je het dan doet, doe het goed - The New Sound
  • door Cornelis Tinga

Top 5 Soundbars – Als je het dan doet, doe het goed

Bij The New Sound zijn we eerlijk: soundbars zijn vaak een compromis. Ze worden enthousiast aangeprezen, maar in de praktijk klinkt het geluid vaak wat ‘gemaakt’. Met veel digitale trucjes om het ruimtelijker te laten lijken dan het eigenlijk is....

Lees meer

ThieAudio Hype 4 MKII: De Volgende Bestseller van ThieAudio - The New Sound
  • door Jay Bonhof

ThieAudio Hype 4 MKII: De Volgende Bestseller van ThieAudio

ThieAudio Hype 4 MKII: De Volgende Bestseller van ThieAudio Er zijn van die releases waar we bij The New Sound direct rechtop gaan zitten — en dit is er één van. De ThieAudio Hype 4 MKII komt eraan, en dit...

Lees meer

ON AIR – Deadmau5 & The Weeknd: De Muizenval en de Millennial-Croon - The New Sound
  • door Jay Bonhof

ON AIR – Deadmau5 & The Weeknd: De Muizenval en de Millennial-Croon

Ze zijn al even uit, maar wat kan ik zeggen jongens – jullie blijven maar luisteren, bestellen en commenten, en ik blijf maar lopen in m’n PostNL-shirt alsof ik auditie doe voor De Marathon 2. Oktober was een gekkenhuis. Als dit...

Lees meer

De GRATIS GO Link 600 Serie Campagne is terug – Tuned by Sennheiser! - The New Sound
  • door Jay Bonhof

De GRATIS GO Link 600 Serie Campagne is terug – Tuned by Sennheiser!

Het lijkt wel alsof we bij The New Sound geen week stil kunnen zitten — en eerlijk? Dat klopt. We zijn lekker bezig, de koffiemachine draait overuren en de dozen vliegen ons om de oren. Maar wat hoort er bij een...

Lees meer

REVIEW: HDB 630: De draadloze HD 600 waar iedereen op zat te wachten - The New Sound
  • door Jay Bonhof

REVIEW: HDB 630: De draadloze HD 600 waar iedereen op zat te wachten

The Week After – HDB 630: De draadloze HD 600 waar iedereen op zat te wachten We zijn inmiddels een week verder sinds de officiële launch van de Sennheiser HDB 630, en wat een rollercoaster was het. Vorige week schreven...

Lees meer

De top 5 soundbar alternatieven - The New Sound
  • door Cornelis Tinga

De top 5 soundbar alternatieven

Een soundbar is vaak de eerste stap om je filmbeleving naar een hoger niveau te brengen. Ze zijn strak, modern en passen mooi onder de tv. Toch is een soundbar — hoe goed ook — altijd een compromis tussen geluid...

Lees meer