Doelstellingen die werkelijkheid worden

Toen we begin dit jaar onze doelstelling voor 2025 opschreven, was dat €750.000 omzet in ons eerste jaar. Een stevig plan waar we met z’n tweeën vol voor wilden gaan. Inmiddels zijn we daar niet alleen overheen, maar stevenen we zelfs af op ruim één miljoen euro – en het jaar is nog niet eens om. Voor sommigen zijn we nog klein, voor anderen inmiddels een serieuze speler. Voor onszelf voelt het vooral als bewijs dat je met een eigen koers en aanpak heel ver kunt komen.

Geen nummers, maar mensen

Inmiddels meer dan 3000 bestellingen voltooid. Bizar om je te beseffen dat dit allemaal mensen zijn die ervoor hebben gekozen iets bij je te kopen. Het meerendeel is ook nog eens op onze nieuwsbrief geabonneerd.

Maar cijfers zijn maar één kant van het verhaal. Wat ons écht energie geeft, is de dagelijkse verbinding met onze klanten. Vroeger, toen we nog in een fysieke winkel stonden, was dat contact vanzelfsprekend. We vroegen ons eerlijk gezegd af of dat in e-commerce ook zou lukken. Het antwoord is inmiddels duidelijk: ja, en hoe! Via de chat appen we dagelijks met klanten alsof het vrienden zijn. We denken mee, we lachen samen, en soms worden we zelfs verrast door klanten die ons eigen concept aan ons terug uitleggen – dat is misschien wel het mooiste compliment dat we kunnen krijgen.

Natuurlijk, er zijn ook momenten dat het schuurt. Er zit wel eens iemand tussen die bij een dag vertraging meteen met dreigende taal klaarstaat. Maar gelukkig is dat de uitzondering. Veel vaker lukt het ons om te verrassen met snelle leveringen, persoonlijke adviezen en onze handgeschreven kaartjes bij elke bestelling. Want achter iedere doos die wij versturen, zit geen anoniem ordernummer, maar iemand die we oprecht blij willen maken.

Onze rebelse aanpak

Misschien is dát ons grootste succes: dat mensen voelen dat we anders zijn. Netter misschien dan we zelf soms denken, maar ook rebels genoeg om de audiowereld een beetje los te trekken uit de greep van de klassieke “audiofiel”. Want laten we eerlijk zijn: de hobby is te vaak verpest door een belerende toon – door te vertellen wat je wel of niet zou moeten luisteren, of welke kabel je moet nemen om “serieus” mee te doen. Wij geloven daar niet in. Ja, ik heb thuis ook een setje van €12.000 staan. Maar ik ben er heilig van overtuigd dat je net zo gelukkig kunt worden van een speaker van een paar honderd euro, zolang hij jou raakt.

En over die beleving gesproken: volgend jaar zetten we een volgende stap. Er liggen inmiddels vergaande plannen voor een fysieke plek – en zonder al te veel te verklappen kunnen we alvast zeggen dat dit écht iets bijzonders gaat worden.

Wat we allemaal doen

Achter de schermen zijn we een serieuze onderneming geworden waar data-analyses, prijsmonitoring en procesoptimalisatie dagelijkse kost zijn.

Maar minstens zo belangrijk: we maken content en bouwen community. Denk aan onze ON AIR mixtapes (30 minuten plezier door The Digital Dissident), onze humoristische en soms schurende YouTube-video’s, en de discussies die we volgen op Reddit en in de gaming community. We geven elke maand een serieuze set weg om mensen te inspireren hoe het ook kan, of ze er nu voor kiezen of niet. We werken samen met platenzaken om muziek samen te vieren, brengen binnenkort onze eerste magazine-oplage uit, en leveren zakelijke projecten op die variëren van multiroom-oplossingen tot complete thuisbioscopen.

Daarnaast schrijven we blogs en handleidingen om dingen duidelijker te maken, en bouwen we aan een steeds groter aanbod van audio demo’s – van speakers tot head-fi – zodat je ook thuis al een beeld kunt krijgen van hoe iets klinkt.

Klaar voor het hoogseizoen

Voor nu maken we ons op voor het hoogseizoen, onze eerste echte piekperiode sinds de start. Hoe dat gaat lopen? Geen idee. Maar wat we wel weten, is dat we niet bezig zijn met spreadsheets alleen. Het mooiste blijft dat iets wat je zelf bedenkt, ook echt resoneert – bij jullie, onze klanten, vrienden, community. En dat maakt dit avontuur alles waard.

Laat een reactie achter

Let op: reacties moeten worden goedgekeurd voordat ze worden gepubliceerd.

Deze site wordt beschermd door hCaptcha en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van hCaptcha zijn van toepassing.

Recente artikelen

Bekijk alles

Behind The New Sound – Samen onderweg - The New Sound

Behind The New Sound – Samen onderweg

Doelstellingen die werkelijkheid worden Toen we begin dit jaar onze doelstelling voor 2025 opschreven, was dat €750.000 omzet in ons eerste jaar. Een stevig plan waar we met z’n tweeën vol voor wilden gaan. Inmiddels zijn we daar niet alleen overheen,...

Lees meer

We Ranken Audiofiele Muziek – Moet Je Dit Echt Op Je HiFi Set Luisteren? - The New Sound

We Ranken Audiofiele Muziek – Moet Je Dit Echt Op Je HiFi Set Luisteren?

Terug van Weggeweest: Ranking Muziek – De Allereerste Video’s 2.0 Onze ranking video’s zijn terug. Wie ons echt vanaf het begin volgt, weet dat hier eigenlijk alles mee begonnen is. De website stond al live, maar we wisten: als we...

Lees meer

Muziek is van iedereen (niet alleen voor de audiofiel) - The New Sound

Muziek is van iedereen (niet alleen voor de audiofiel)

Blader je door de nieuwste Elle Decoration, dan valt meteen iets op: maar liefst twee spreads vol met audio-oplossingen. Geen klein hoekje in een advertorial, nee – echte aandacht. Van vintage systemen met houtfineer en glanzend staal tot maatwerkoplossingen in...

Lees meer