Ze zijn al even uit, maar wat kan ik zeggen jongens – jullie blijven maar luisteren, bestellen en commenten, en ik blijf maar lopen in m’n PostNL-shirt alsof ik auditie doe voor De Marathon 2. Oktober was een gekkenhuis. Als dit de lijn is voor de komende maanden, slaap ik straks in een kartonnen doos met een label van The New Sound erop, ergens tussen de pakjes. Cornelis hoort me vaker met dat karretje rammelen dan mijn vriendin of vrienden — althans, als ik die had.
Maar goed, ON AIR dus. En ik loop een beetje achter, dus ik pak er meteen twee mee: de Deadmau5 Progressive House Mix en de The Weeknd Cinematic R&B Mix, beiden natuurlijk weer vakkundig in elkaar gezet door The Digital Dissident.
Deadmau5 – De dooie muis met leven in de bas
Als er één artiest is die je ooit gehoord moet hebben op een écht systeem, dan is het Deadmau5. Voor velen een icoon, voor mij pure nostalgie. Die man was voor mij vroeger wat vinyl is voor de boomers — onmisbaar. Nummers als Strobe, Ghosts ‘n Stuff en natuurlijk The Veldt (die community-stream waar hij samples van fans verwerkte, briljant) hebben iets magisch.
Zijn studio? Man… ik ben trots op m’n desktopset-up, maar die van hem lijkt rechtstreeks uit Blade Runner te komen.
Toen ik tegen The Digital Dissident zei dat ik graag een Deadmau5-mix wilde, was zijn eerste reactie droog als een rijstcracker:
“Ja hoor, de dooie muis van me. Dat wordt leuk.”
En dat was het ook – voor mij dan. Voor hem iets minder. Deadmau5 is technisch gezien niet de makkelijkste om te mixen. Veel lagen, weinig breaks, en de balans tussen synth en sub is dunner dan de haarlijn van de gemiddelde hifibeursbezoeker. Maar waar de Dissident moppert, weet ik dat het goedkomt. Want hoe meer hij vloekt, hoe beter het eindresultaat.
En ja hoor – er kwamen meerdere versies voorbij. Frustratie, koppijn, heropnames, maar uiteindelijk… een mix met ballen. Dezelfde gelaagdheid en opbouw als bij onze Ólafur Arnalds-editie (mijn persoonlijke favoriet), maar met die dreigende drive van Strobe. Rond minuut 2 komt die synthlijn erin, de bas zwelt aan en bam – “It’s on, and I’m taking you with me.”
Qua views? Laat ik eerlijk zijn – het viel wat tegen. Maar hé, kwaliteit is geen wedstrijd. Soms is goede muziek gewoon voor een kleine groep die het echt snapt. En dat is precies waarom we ON AIR zijn begonnen.
The Weeknd – De stem van Gen Z (en de dochter van The Dissident)
Deze was niet mijn idee, ook niet van de Dissident zelf – maar van zijn dochter. En ja, dat is dan direct heilig verklaard.
“Papa, kun je iets met The Weeknd doen?”
De Dissident zuchtte alsof ik hem had gevraagd een TikTok-dansje te doen.
“Dit is echt Gen Z-materiaal, man. Zo’n stem die door een voice plug-in is gehaald en beats die je in Fruity Loops op zondagmiddag in elkaar knalt.”
Ik heb ‘m maar laten praten. Want eerlijk is eerlijk: het resultaat mag er zijn. Hij heeft die typische Weeknd-vibe perfect gevangen – groot, filmisch en emotioneel zonder kitsch te worden. En ik? Ik geef toe, ik had m’n bedenkingen. Blinding Lights is niet mijn kop koffie, meer zo’n nummer dat je hoort in de paskamer van Zara. Maar de mix heeft iets cinematografisch, iets dromerigs dat je pakt. Misschien omdat hij het niet te gelikt heeft gemaakt – het klinkt menselijk. En dat is precies waarom het werkt. De ironie? De dochter van The Dissident vond het “best vet”. En dat is het hoogste compliment dat je van Gen Z kunt krijgen.

De chaos achter de schermen
Tussen het mixen, de winacties, de KEF CODA-campagne en mijn dagelijkse pakketmarathon door, lijkt het soms alsof we met z’n allen een fulltime festival runnen. Maar het werkt. Want elke keer als er een nieuwe ON AIR uitkomt, zien we weer wat het doet met mensen. We hebben inmiddels ruim 322.000 views, een community die groeit als een gek, en eerlijk – de vibe is nog nooit zo goed geweest.
Cornelis zit met zijn spreadsheets, Jay met zijn DAP’s en met z’n karretje, maar ergens daartussen ontstaat iets wat groter is dan verkoop of bereik: een merk dat leeft door muziek.

ON AIR is meer dan een mixtape
Wat we doen met ON AIR gaat verder dan playlisten. Het is een gesprek tussen mensen die muziek écht voelen. The Digital Dissident daagt me uit met zijn eigenwijze keuzes, ik duw hem richting chaos, en ergens daartussen ontstaat magie.
Of het nu Deadmau5, The Weeknd, Ólafur Arnalds of Chase & Status is – het gaat altijd om diezelfde energie: mensen raken met geluid.
En voor de duidelijkheid: nee, we doen dit niet omdat we tijd over hebben. Als je ziet wat er allemaal aankomt – nieuwe merken, de fysieke shop (december 2026, hou ‘m in de gaten!), nieuwe samenwerkingen – dan weet je dat het pas net begint.

De Scoop: onze winkel wordt realiteit
En ja, ik hoor jullie al denken: "Wanneer openen jullie nou die winkel waar jullie al een jaar over praten?" Nou, hou je vast — het wordt werkelijkheid. De plannen zijn niet meer alleen schetsen of Pinterest-borden; de 3D-ontwerpen worden gemaakt, de eerste leveranciers zijn op de hoogte gebracht en wij zijn al aan het dromen. December 2026 is de streefdatum, en geloof me: dit wordt geen standaard hifi-winkel met witte muren, kabels in vitrines en een verkoper die eruitziet alsof hij net van een audioforum is weggelopen.
Nee, dit wordt The New Sound – fysiek. Een plek waar je letterlijk binnenloopt in onze wereld: industriële sfeer, warme verlichting, een luisterbar, demozones, een DJ-hoek en een ruimte waar je de LSX II, CODA W of Sennheiser HDB 630 niet alleen hoort, maar beleeft. Je kunt gewoon binnenlopen met je eigen playlist, een koffie pakken, of een koptelefoon uitproberen alsof je thuis bent. En ja — de kans is groot dat The Digital Dissident er achter de draaitafel staat, te klagen over mijn muzieksmaak terwijl Cornelis probeert de voorraad te tellen.
Het wordt eigenwijs, sfeervol, en vooral: echt van ons. Geen gladde marketingruimte, maar een plek waar de liefde voor muziek, technologie en een beetje chaos samenkomen.
Hou de blogs in de gaten, want we gaan de komende maanden stapsgewijs visuals, plattegronden en sneak peeks delen — exclusief voor onze vaste lezers en volgers.
Eén ding kan ik alvast zeggen: het wordt dik. Zoals Jay Jay Boske zou zeggen: “Heel erg dik.”

Tot slot: luister, deel, leef
Ik zeg het vaker, maar het blijft waar: muziek is geen luxe. Het is geen speeltje voor audiofielen met gouden oren en kabels die meer kosten dan een tweedehands auto. Muziek is voor iedereen – voor de studenten met een DAP in hun jaszak, de dromers met een koptelefoon in bed, en ja, ook voor de vaders die met tegenzin The Weeknd moeten mixen voor hun dochter. Luister. Deel. En blijf geloven in dat kleine stukje magie dat we elke maand ON AIR proberen te vangen. Maar eerlijk is eerlijk: de combinatie in all Skylight Blue met de iBasso DX180 en de Moondrop met de blauwe Sancai tips ziet er wel bijzonder geslaagd uit en als dat ook nog eens past bij mijn Tudor Black Bay - dan is luxe ook wel leuk!
Want zolang jullie blijven luisteren, blijf ik rennen met dat karretje.
Ciao, – Jay 🎧










Deel artikel:
De GRATIS GO Link 600 Serie Campagne is terug – Tuned by Sennheiser!
ThieAudio Hype 4 MKII: De Volgende Bestseller van ThieAudio